Türkiye’nin giyim devlerine milyonlarca liralık “indirim” cezası

Ticaret Bakanlığı, Önde Gelen Giyim Üreticilerine Para Cezası Kesti

Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, mağazalarında ve internet sitelerinde uyguladıkları ‘indirim’ kampanyalarının gerçeği yansıtmadığı gerekçesiyle Türkiye’nin önde gelen hazır giyim üreticilerine para cezası kesti.

“İndirim İfadeleri Aldatıcı”

Takvim’den Barış Şimşek’in haberine göre; kurulun yaptığı incelemelerde birçok giyim üreticisinin indirim kampanyalarında kullandığı ‘Yüzde 80’e varan’ gibi ifadelerin aldatıcı olduğu tespit edildi.

Ayrıca, indirimli olduğu iddia edilen ürün fiyatlarının son 30 günlük fiyat periyoduyla karşılaştırıldığında aslında indirim uygulanmadığı da bakanlık tarafından belirlendi.

Stok Miktarlarının Çok Az Olduğu Belirlendi

Bununla birlikte, ülke genelinde reklam kampanyasıyla duyurulan ürünlerin stok miktarının çok az olduğu, ancak talep eden herkese yetecekmiş gibi algı oluşturulduğu ortaya çıktı ve bazı ürünlerden stokta sadece 11 adet olduğu belirlendi.

Listede Ünlü Firmalar Var

Gerçeği yansıtmayan indirimler nedeniyle ceza alan firmalar arasında Beymen, Vakko, Cacharel, Sarar, Boyner, Network, Ramzey, D’S damat yer alıyor.

Hesap Aç, 1.000 TL Kazan. BYBIT TR’ye Şimdi Üye Ol. Reklamdır

Related Posts

İsrail’in saldırıları Avrupa’daki gaz fiyatlarını da sert yükseltti

İsrail’in İran’a saldırısı sonrası Avrupa’da doğal gaz fiyatları yüzde 4 artışla son 5 haftanın en sert yükselişini kaydetti.

70 yıllık kozmetik devi finansal darboğazda: Yeniden iflas sürecine girdi

Türkiye’nin köklü kozmetik markalarından Hunca, yaşadığı mali sıkıntılar nedeniyle konkordato talebinde bulundu. 1957 yılında kurulan ve zamanla geniş ürün gamıyla uluslararası arenada da bilinir hale gelen şirket, ekonomik dalgalanmalar ve yüksek …

Tavuk eti üretimi nisanda yıllık bazda arttı

Türkiye genelinde tavuk eti üretimi, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 23,5 artarak 237 bin 567 tona yükselirken, tavuk yumurtası üretimi yüzde 9,1 azalışla 1 milyar 551 milyon 765 bine geriledi.

TCMB’nin analizine göre Türkiye dünyaya daha fazla ürün satıyor

TCMB analizine göre Türkiye, 2013-2023 döneminde hem ihraç ettiği ürün sayısını hem de ürün-pazar kombinasyonlarını artırarak ihracatını daha dayanıklı ve dengeli hale getirdi. Türkiye, gelişen ülkeler arasında en az yoğunlaşmaya sahip ihracat yapısıyla dikkat çekiyor.

Elektrikli araçlarda Çin fırtınası: Satışlar mayısta rekor kırdı!

Küresel elektrikli araç satışları mayısta yıllık bazda yüzde 24 artarak 1,6 milyona ulaştı. Satışların itici gücü yine Çin oldu; ülkede bir ayda ilk kez 1 milyondan fazla araç satıldı.

Stratejik işbirliğiyle e-ihracat’a doping

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile Trendyol, Türkiye’nin e-ihracat ekosistemini güçlendirmek amacıyla stratejik işbirliği protokolü imzaladı.