Stratejik işbirliğiyle e-ihracat’a doping

Trendyol ve TİM İş Birliği E-ihracatı Artıracak

Trendyol, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile yaptığı iş birliği kapsamında Türkiye genelinde e-ihracat farkındalığını artırmayı hedefliyor. Bu iş birliği sayesinde e-ihracat etkinlikleri, eğitimler ve işbirliği fırsatlarının sunulması planlanıyor. Ayrıca, ekosistemdeki tüm paydaşların e-ihracata yönlendirilmesini sağlayacak projeler de geliştirilecek.

TİM Başkanı Mustafa Gültepe, yapılan protokol ile ilgili olarak, “TİM ve Trendyol’un güç birliği yapmasıyla e-ihracatta yeni bir dönemi başlatacağız” dedi. Geçen yıl Türkiye’nin e-ihracat hacminin yüzde 27 artarak 6.4 milyar dolara ulaştığını belirten Gültepe, ancak toplam ihracatın sadece yüzde 2.6’sının e-ihracattan geldiğine dikkat çekti.

‘Küresel Pazarlara Açılma İmkânı’

Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, yerel üreticilere ve KOBİ’lere küresel pazarlara açılma fırsatı sunmak amacıyla şimdiye kadar 120 binden fazla iş ortağını ihracatla tanıştırdıklarını belirtti. Çetin, girişimcileri küresel pazarlara taşımak istediklerini vurgulayarak, “Türkiye’de hem e-ihracat farkındalığını artırmayı hem de ‘Made in Türkiye’ imzalı ürünlerimizin küresel platformlarda daha fazla öne çıkmasını hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Çetin ayrıca, Trendyol’un e-ihracat konusundaki uzmanlığını TİM’in deneyimleriyle birleştirerek Türkiye’yi bölgesel bir güç haline getirmeyi amaçladıklarını da dile getirdi.

Related Posts

İsrail’in saldırıları Avrupa’daki gaz fiyatlarını da sert yükseltti

İsrail’in İran’a saldırısı sonrası Avrupa’da doğal gaz fiyatları yüzde 4 artışla son 5 haftanın en sert yükselişini kaydetti.

70 yıllık kozmetik devi finansal darboğazda: Yeniden iflas sürecine girdi

Türkiye’nin köklü kozmetik markalarından Hunca, yaşadığı mali sıkıntılar nedeniyle konkordato talebinde bulundu. 1957 yılında kurulan ve zamanla geniş ürün gamıyla uluslararası arenada da bilinir hale gelen şirket, ekonomik dalgalanmalar ve yüksek …

Tavuk eti üretimi nisanda yıllık bazda arttı

Türkiye genelinde tavuk eti üretimi, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 23,5 artarak 237 bin 567 tona yükselirken, tavuk yumurtası üretimi yüzde 9,1 azalışla 1 milyar 551 milyon 765 bine geriledi.

TCMB’nin analizine göre Türkiye dünyaya daha fazla ürün satıyor

TCMB analizine göre Türkiye, 2013-2023 döneminde hem ihraç ettiği ürün sayısını hem de ürün-pazar kombinasyonlarını artırarak ihracatını daha dayanıklı ve dengeli hale getirdi. Türkiye, gelişen ülkeler arasında en az yoğunlaşmaya sahip ihracat yapısıyla dikkat çekiyor.

Elektrikli araçlarda Çin fırtınası: Satışlar mayısta rekor kırdı!

Küresel elektrikli araç satışları mayısta yıllık bazda yüzde 24 artarak 1,6 milyona ulaştı. Satışların itici gücü yine Çin oldu; ülkede bir ayda ilk kez 1 milyondan fazla araç satıldı.

Konut tercihlerinde yeni dönem başladı: Yatırımcılar bu dairelere ilgi göstermeye başladı

23 Nisan tarihinde meydana gelen İstanbul depremi, konut tercihlerinde köklü bir değişikliğe yol açtı. Artık alıcılar, evlerin metrekaresi, konumu ve sunduğu imkanlar yerine, öncelikli olarak binanın depreme dayanıklılığı ve zemin yapısını araştırmaya başladı. Güvenli ve sağlam yapılar, alıcıların ilk tercihleri arasında yer alırken, yatırımcılar da özellikle 1+1 dairelere yoğun ilgi göstermeye başladı.