Elektrikli araçlarda Çin fırtınası: Satışlar mayısta rekor kırdı!

Küresel Elektrikli Araç Satışları Mayısta Yüzde 24 Arttı!

Küresel elektrikli araç satışları mayıs ayında yıllık bazda yüzde 24 artış gösterdi. Çin’de ise bu dönemde bir milyonu aşkın elektrikli araç satışı gerçekleşti ve büyümeye önemli katkı sağladı. İngiltere merkezli araştırma kuruluşu Rho Motion, mayıs ayına ilişkin elektrikli araç verilerini açıkladı.

Verilere göre, mayısta dünya genelinde 1,6 milyon elektrikli araç satıldı. Bu da küresel elektrikli araç satışlarının hem yıllık bazda yüzde 24 artış gösterdiğini hem de aylık bazda yüzde 8 büyüdüğünü gösteriyor.

Çin’de ise elektrikli araç satışları iç talebin artmasıyla mayıs ayında bir milyonu aşarak yıllık bazda yüzde 25 büyüme kaydetti. Bu, ülkede bir milyonun üzerinde elektrikli araç satışının ilk kez mayıs ayında gerçekleştiği anlamına geliyor. Daha önce bu rakam, Ağustos 2024’te görülmüştü.

Satışlar 5 Ayda Yüzde 28 Arttı!

Ocak-mayıs döneminde dünya genelinde elektrikli araç satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28 artarak 7,2 milyona ulaştı. Çin’de bu dönemde 4,4 milyon elektrikli araç satıldı ve bu satışlar yıllık bazda yüzde 33 artış gösterdi. Toplam elektrikli araç satışlarının yüzde 61’i Çin’de gerçekleşti.

Avrupa’daki satışlar ise yıllık bazda yüzde 27 artarak 1,6 milyona yükseldi. Almanya, İngiltere, İspanya ve İtalya’da elektrikli araç satışlarında güçlü bir büyüme gözlendi.

Kuzey Amerika’da ise elektrikli araç satışları yüzde 3 artarak 700 bine çıktı. Kanada’daki satışlardaki yüzde 20’lik düşüş, bölgede sınırlı bir büyümeye sebep oldu. ABD’de ise elektrikli araç satışları yıllık bazda yüzde 4 arttı.

Dünyanın geri kalan bölgelerinde ise söz konusu dönemde yüzde 36 artışla 600 bin elektrikli araç satıldı. Rho Motion Veri Müdürü Charles Lester, verilere ilişkin değerlendirmesinde, özellikle Çin’deki büyüme ile Kuzey Amerika’daki duraklama arasındaki farkın dikkat çekici olduğunu belirtti.

ABD Tarifeleri ve Elektrikli Araç Satışları

ABD, dünyanın en büyük ikinci otomobil pazarı olmasına rağmen ülkede üretilmeyen tüm otomobillere yüzde 25’lik bir vergi uyguluyor. Bu durum, birçok otomobil üreticisinin 2025’e yönelik satış beklentilerini düşürmesine neden oldu. Ayrıca, Trump yönetiminin belirsizlik yaratan gümrük vergileri ve emisyon standartlarına yaklaşımı, Kuzey Amerika’daki elektrikli araç satışlarını olumsuz etkiliyor.

ABD’de şu anda elektrikli araçlara yönelik vergi kolaylıkları sağlansa da bu kolaylıklar 2026’dan itibaren aşamalı olarak kaldırılacak. Bu durum, elektrikli araç satışlarının geleceği üzerinde belirsizlik yaratıyor.

Related Posts

Ev alma hayali kuranlar dikkat! Konut ve kira fiyatları hükümetin radarında: Yeni adımlar geliyor…

Son dönemde konut sektöründe yaşanan gelişmelerle birlikte vatandaşların konut sahipliği oranı azalmış ve kira fiyatları yukarı yönlü hareketlenmişti. Kira fiyatları ve konut arzına ilişkin gelişmeler hükümetin radarında. Yakın zamanda Cumhuriyet tarihinin en büyük sosyal konut projesinin başlatılacağı duyurulmuştu. Hükümet cephesinden kira fiyatlarına ilişkin yapılan son açıklamalar da dikkat çekti. Peki konutta yeni adımlar neler olacak? İşte detaylar…

İsrail’in saldırıları Avrupa’daki gaz fiyatlarını da sert yükseltti

İsrail’in İran’a saldırısı sonrası Avrupa’da doğal gaz fiyatları yüzde 4 artışla son 5 haftanın en sert yükselişini kaydetti.

70 yıllık kozmetik devi finansal darboğazda: Yeniden iflas sürecine girdi

Türkiye’nin köklü kozmetik markalarından Hunca, yaşadığı mali sıkıntılar nedeniyle konkordato talebinde bulundu. 1957 yılında kurulan ve zamanla geniş ürün gamıyla uluslararası arenada da bilinir hale gelen şirket, ekonomik dalgalanmalar ve yüksek …

Tavuk eti üretimi nisanda yıllık bazda arttı

Türkiye genelinde tavuk eti üretimi, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 23,5 artarak 237 bin 567 tona yükselirken, tavuk yumurtası üretimi yüzde 9,1 azalışla 1 milyar 551 milyon 765 bine geriledi.

TCMB’nin analizine göre Türkiye dünyaya daha fazla ürün satıyor

TCMB analizine göre Türkiye, 2013-2023 döneminde hem ihraç ettiği ürün sayısını hem de ürün-pazar kombinasyonlarını artırarak ihracatını daha dayanıklı ve dengeli hale getirdi. Türkiye, gelişen ülkeler arasında en az yoğunlaşmaya sahip ihracat yapısıyla dikkat çekiyor.

Stratejik işbirliğiyle e-ihracat’a doping

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile Trendyol, Türkiye’nin e-ihracat ekosistemini güçlendirmek amacıyla stratejik işbirliği protokolü imzaladı.