Çatışmalar, askeri harcamaları uçurdu

2024 Askeri Harcamalar Raporu: Avrupa ve Orta Doğu’daki Artışlar

Stockholm Uluslararası Barış Araştırmaları Enstitüsü (SIPRI) tarafından hazırlanan rapora göre, geçtiğimiz yıl dünya genelinde askeri harcamalar yükseldi. Özellikle Avrupa ve Orta Doğu’daki büyük artışlar dikkat çekti. Raporda, bazı Avrupa ülkelerinde “benzeri görülmemiş” artışlar yaşandığı belirtildi. Askeri harcamalar 2023’e göre yüzde 9.4 artarak 2.7 trilyon dolara ulaştı. Aynı zamanda 2024, art arda askeri harcama artışlarının yaşandığı 10. yıl oldu. Bu veriler, Soğuk Savaş sonrası yıllardaki en büyük artışı temsil ediyor.

ABD, Çin ve Rusya

Rapora göre, en fazla harcama yapan 15 ülkenin tamamı ve 100’den fazla ülke 2024’te askeri bütçelerini artırdı. ABD, Çin ve Rusya, 2024 sıralamasında ilk üç sırada yer aldı. ABD, toplam askeri harcamaların yüzde 37’sini gerçekleştirerek savunma bütçesini 997 milyar dolara çıkardı. Çin, yüzde 12’lik payla 314 milyar dolara yükselirken Rusya’nın savunma bütçesi yüzde 38 artarak 149 milyar dolara ulaştı.

Avrupa sıralamasında Almanya ilk sırada yer aldı. Dördüncü sırada bulunan Almanya’nın askeri harcamaları 2024’te 88.5 milyar dolara ulaştı. Almanya, 2023’te yedinci sıradaydı. Almanya’yı sırasıyla Hindistan, İngiltere, Suudi Arabistan, Ukrayna, Fransa ve Japonya takip etti. Türkiye ise en fazla savunma harcaması yapan 20 ülke arasında yer aldı.

Türkiye 17’nci sırada

Türkiye, 2024 yılında en çok savunma harcaması yapan 17’nci ülke oldu. 2023’te 19’uncu sırada yer alan Türkiye, küresel bazda iki sıra yükseldi. Türkiye’nin savunma harcamaları 2024’te 25 milyar ABD Doları seviyesinde gerçekleşti ve 2023’e göre yüzde 12 arttı. NATO’nun ABD’den sonra en büyük ordusuna sahip olan Türkiye’nin GSYİH’nin yüzde 1,9’unu savunmaya ayırması dikkat çekici bir gelişmedir.

Related Posts

İsrail’in saldırıları Avrupa’daki gaz fiyatlarını da sert yükseltti

İsrail’in İran’a saldırısı sonrası Avrupa’da doğal gaz fiyatları yüzde 4 artışla son 5 haftanın en sert yükselişini kaydetti.

70 yıllık kozmetik devi finansal darboğazda: Yeniden iflas sürecine girdi

Türkiye’nin köklü kozmetik markalarından Hunca, yaşadığı mali sıkıntılar nedeniyle konkordato talebinde bulundu. 1957 yılında kurulan ve zamanla geniş ürün gamıyla uluslararası arenada da bilinir hale gelen şirket, ekonomik dalgalanmalar ve yüksek …

Tavuk eti üretimi nisanda yıllık bazda arttı

Türkiye genelinde tavuk eti üretimi, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 23,5 artarak 237 bin 567 tona yükselirken, tavuk yumurtası üretimi yüzde 9,1 azalışla 1 milyar 551 milyon 765 bine geriledi.

TCMB’nin analizine göre Türkiye dünyaya daha fazla ürün satıyor

TCMB analizine göre Türkiye, 2013-2023 döneminde hem ihraç ettiği ürün sayısını hem de ürün-pazar kombinasyonlarını artırarak ihracatını daha dayanıklı ve dengeli hale getirdi. Türkiye, gelişen ülkeler arasında en az yoğunlaşmaya sahip ihracat yapısıyla dikkat çekiyor.

Elektrikli araçlarda Çin fırtınası: Satışlar mayısta rekor kırdı!

Küresel elektrikli araç satışları mayısta yıllık bazda yüzde 24 artarak 1,6 milyona ulaştı. Satışların itici gücü yine Çin oldu; ülkede bir ayda ilk kez 1 milyondan fazla araç satıldı.

Stratejik işbirliğiyle e-ihracat’a doping

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile Trendyol, Türkiye’nin e-ihracat ekosistemini güçlendirmek amacıyla stratejik işbirliği protokolü imzaladı.