Sason Çileği Hasadı Başladı: Batman Ekonomisine Kırmızı Bereket
Batman’ın Sason ilçesinde, bölgenin tescilli ürünü Sason çileğinin hasadı heyecanla başladı. Bu yıl 400 ailenin geçim kaynağı olan çilek üretiminde, 6 bin tonun üzerinde bir rekolte bekleniyor. Taze çileğin yanı sıra lokumu, reçeli ve pestili ile de öne çıkan Sason çileği, bölge ekonomisine önemli katkılar sağlaması bekleniyor. Batman Valisi Ekrem Canalp, Sason ilçesinin Zafer Mahallesi'nde düzenlenen hasat şenliklerinde üreticilerle birlikte çilek topladı. Vali Canalp, hasadın ekim ayına kadar süreceğini belirterek, Sason çileğinin ekim döneminden itibaren sürekli ürün vermesiyle çiftçilerin yüzünü güldüren bir ürün olduğunu vurguladı. 2007 yılında sadece dört aileyle başlayan çilek üretiminin, bugün 400 aileye ulaştığını ifade eden Canalp,…