Bitlis’te Tekstil İstihdamı Artıyor

Bitlis’teki Tekstil Fabrikaları İstihdam Kapısını Aralıyor

Bitlis genelinde faaliyet gösteren onlarca tekstil fabrikasında yaklaşık 13 bin kişi istihdam ediliyor. İşletmeciler, devam eden destekler ile daha fazla istihdamın mümkün olabileceğini belirtiyor.

Yatırım Teşvik Programı kapsamında 6. bölgede yer alan Bitlis’te tekstil sektörüne devlet destekli yatırımların artmasıyla binlerce kişi iş imkanı buldu. Bu destekler sayesinde birçok tekstilci, Bitlis’e gelerek fabrika açtı. Bölgede terörle mücadeledeki başarılar ve sağlanan huzur ortamı, yatırımcıların ilgisini artırdı ve fabrikaların sayısı hızla arttı.

Tekstil işletmecisi Emirhan Uludil, yaptığı açıklamada, teşviklerin etkisiyle 4-5 fabrikadan 120 fabrikaya ulaştıklarını belirtti. Uludil, “2013 yılından bu yana Bitlis’te tekstil fabrikası işletiyoruz. Gelirken sadece birkaç fabrikaydık, şimdi ise 120’e ulaştık. Bu fabrikaların büyük çoğunluğu teşvikler sayesinde buralara gelmiştir. Yerel nüfusun genç ve nitelikli olması da bizim için büyük bir avantaj. Bitlis’te ürettiğimiz kaliteli ürünleri Avrupa ülkelerine ihraç ediyoruz. Kalitemiz ve marka bilinirliğimiz arttıkça ihracatımız da artıyor. Teşvikler olmasaydı bu başarıyı elde edemezdik” dedi.

Related Posts

İsrail’in saldırıları Avrupa’daki gaz fiyatlarını da sert yükseltti

İsrail’in İran’a saldırısı sonrası Avrupa’da doğal gaz fiyatları yüzde 4 artışla son 5 haftanın en sert yükselişini kaydetti.

70 yıllık kozmetik devi finansal darboğazda: Yeniden iflas sürecine girdi

Türkiye’nin köklü kozmetik markalarından Hunca, yaşadığı mali sıkıntılar nedeniyle konkordato talebinde bulundu. 1957 yılında kurulan ve zamanla geniş ürün gamıyla uluslararası arenada da bilinir hale gelen şirket, ekonomik dalgalanmalar ve yüksek …

Tavuk eti üretimi nisanda yıllık bazda arttı

Türkiye genelinde tavuk eti üretimi, nisanda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 23,5 artarak 237 bin 567 tona yükselirken, tavuk yumurtası üretimi yüzde 9,1 azalışla 1 milyar 551 milyon 765 bine geriledi.

TCMB’nin analizine göre Türkiye dünyaya daha fazla ürün satıyor

TCMB analizine göre Türkiye, 2013-2023 döneminde hem ihraç ettiği ürün sayısını hem de ürün-pazar kombinasyonlarını artırarak ihracatını daha dayanıklı ve dengeli hale getirdi. Türkiye, gelişen ülkeler arasında en az yoğunlaşmaya sahip ihracat yapısıyla dikkat çekiyor.

Elektrikli araçlarda Çin fırtınası: Satışlar mayısta rekor kırdı!

Küresel elektrikli araç satışları mayısta yıllık bazda yüzde 24 artarak 1,6 milyona ulaştı. Satışların itici gücü yine Çin oldu; ülkede bir ayda ilk kez 1 milyondan fazla araç satıldı.

Stratejik işbirliğiyle e-ihracat’a doping

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ile Trendyol, Türkiye’nin e-ihracat ekosistemini güçlendirmek amacıyla stratejik işbirliği protokolü imzaladı.